Το Ασιατικό όνειρο: Δεκάδες ελληνικές επιχειρήσεις εντάσσονται στο «Κινεζικό Booking.com»

Την τύχη τους στη χώρα του Κόκκινου Δράκου μπορούν να δοκιμάσουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, συμμετέχοντας στην πλατφόρμα «Feel Like Home», το… κινεζικό Booking.com. Η επίμαχη ιστοσελίδα, που βρίσκεται στον ελληνικό «αέρα» μόλις ένα μήνα, βοηθά τους επαγγελματίες του τουρισμού (ξενοδοχεία, εστιατόρια κ.λπ.) σε ολόκληρο τον κόσμο να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές στις επιχειρήσεις τους, ώστε να προσαρμοστούν στις ανάγκες των Κινέζων ταξιδιωτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός τους ξεπερνά σήμερα τα 120 εκατομμύρια το χρόνο, με τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς να αναμένουν περεταίρω αύξησή τους. «Μέχρι το 2019 οι ταξιδιώτες από Κίνα θα εκτοξευτούν στα 174 εκατομμύρια, δαπανώντας περίπου 264 δισ. δολάρια ετησίως», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.
Βαθμολογία
Στο πλαίσιο αυτό, οι διαχειριστές της ιστοσελίδας βαθμολογούν τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις με… Δράκους. Ενδεικτικά, ο ένας Δράκος δίδεται όταν το site της επιχείρησης μεταφράζεται στα κινεζικά και «ανεβαίνει» στην πλατφόρμα, παίρνοντας, ταυτοχρόνως, τη σφραγίδα FLH Accredited, και φτάνει μέχρι τους πέντε Δράκους, όπου η επιχείρηση θα πρέπει να έχει εργαζόμενο που μιλάει άπταιστα την κινεζική γλώσσα. «Οι επαγγελματίες του τουρισμού, ανάλογα με το μέγεθος και το είδος της επιχείρησής τους, πληρώνουν ένα κόστος για να εγγραφούν ως μέλη και μια ετήσια συνδρομή ώστε να μεταφραστεί η ιστοσελίδα τους στα κινεζικά και να αναρτηθεί στην πλατφόρμα της FLH (www.feellikehome.cn), αποκτώντας, έτσι, και τον πρώτο τους Δράκο», τονίζει στον Ελεύθερο Τύπο ο υπεύθυνος της πλατφόρμας στην Ελλάδα, κ. Νίκος Καβούλης, και προσθέτει: «Ανάλογα με τις αλλαγές που πραγματοποιούν, έχουν την ευκαιρία να ανέβουν βαθμίδα και να προσελκύσουν μεγαλύτερο αριθμό Κινέζων ταξιδιωτών».
Ανταπόκριση
Σύμφωνα με τον ίδιο, περισσότερες από 50 επιχειρήσεις στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα έχουν κάνει αίτηση και βρίσκονται στη διαδικασία της αξιολόγησης και πιστοποίησης. Πιο αναλυτικά, οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε Αθήνα, Κρήτη, Μύκονο, Σαντορίνη, Ιωάννινα, Ιο, Κεφαλλονιά, Ολυμπία, Βόλο και Βυτίνα. «Το κόστος για ένα ξενοδοχείο 3 αστέρων και 50 δωματίων, που επιθυμεί να πάρει τον πρώτο Δράκο, κυμαίνεται στα 800 ευρώ η εγγραφή και 400 ευρώ η ετήσια συνδρομή, όπου ο πρώτος χρόνος περιλαμβάνεται στο κόστος εγγραφής. Με το κόστος αυτό η σελίδα της επιχείρησης μεταφράζεται στα κινεζικά και μπαίνει στην ιστοσελίδα μας, ενώ αποστέλλουμε στον επιχειρηματία το σήμα μας σε φυσική και ηλεκτρονική μορφή για την ιστοσελίδα του και την επιχείρησή του», εξηγεί ο κ. Καβούλης και καταλήγει: «Αρκετές επιχειρήσεις, κυρίως σε Μύκονο και Σαντορίνη, προχωράνε στην απόκτηση μεγαλύτερης βαθμίδας 3 και 4 Δράκων και αυτές οι επιχειρήσεις είναι που ελέγχονται με φυσικές επισκέψεις από mystery shoppers της εταιρίας μας και αξιολογούνται αναλόγως».
«Αέρας» αισιοδοξίας
Αύξηση αφίξεων, αλλά και εσόδων, αναμένει για φέτος ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Παρά την αβεβαιότητα, που συνδέεται τόσο με τα εσωτερικά όσο και με τα εξωτερικά «μέτωπα», ο ΣΕΤΕ αναμένει περί τα 28 εκατομμύρια ταξιδιώτες και έσοδα έως 14,5 δισ. ευρώ. «Οι αισιόδοξες αυτές προβλέψεις, οι οποίες επιβεβαιώνονται και από τα στοιχεία που δημοσιεύουν οι μεγαλύτεροι tour operators, βασίζονται: α) στην αυξημένη ζήτηση αεροπορικών δρομολογίων προς Ελλάδα για τη θερινή σεζόν 2017, β) στις βελτιωμένες συνθήκες καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις αγορές του ελληνικού τουρισμού -με μοναδικές εξαιρέσεις την Ιταλία και τη Βρετανία- και γ) στις εκτιμήσεις της ΙΡΚ και του UNWTO για περαιτέρω ανάπτυξη του διεθνούς τουρισμού», σημειώνεται σε πρόσφατο δελτίο του SETE Intelligence.
reporter.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις