Ιστορικά.

Κείμενα αρθρογράφων για το που
βρίσκεται ο τάφος του Μεγ. Αλεξάνδρου. 



Είκοσι τρεις αιώνες μετά τον θάνατο του, το άστρο του Αλέξανδρου 

συνεχίζει να ακτινοβολεί, η μνήμη του ανεξίτηλη και αμετάβλητη, 
χαραγμένη στη συνείδηση όλων των ανθρώπων πέρα 
από θρησκευτικές αντιλήψεις.
Μετά τον θάνατο του Αλεξάνδρου επικράτησε τόση ταραχή και 
αστάθεια μεταξύ των Στρατηγών που επί επτά ημέρες άφησαν το 
σώμα του Βασιλιά, αθεράπευτο (χωρίς ουσιαστική φροντίδα). 
Ωστόσο μετά την πρώτη αποκατάσταση τους οι 
Στρατηγοί έδωσαν εντολή σε Αιγυπτίους και Χαλδαίους να 
παραλάβουν το σώμα του νεκρού Βασιλιά για να το ταριχεύσουν.

Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει δει τον 
τάφο του Αλέξανδρου μετά το τέλος του 4ου αιώνα. 
Κανείς... εκτός από τον Αμβρόσιο Σκυλίτση, διακεκριμένο 
μέλος της Ελληνικής κοινότητας Αλεξάνδρειας του 
προπερασμένου αιώνα, ο οποίος, σε μια χαμένη έκθεση του 
σημείωνε ότι «κατάφερε να εισχωρήσει το 1850 στον 
τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ακολουθώντας υπόγειες 
μυστικές στοές κάτω από το τζαμί του Νάμπι Ντανιάν στο κέντρο 
της πτολεμαϊκής Αλεξάνδρειας».
Ο χρόνος έκανε ακατόρθωτη τη διάκριση των ιστορικών 
γεγονότων από τους μύθους που περιβάλλουν τον τάφο του 
Αλέξανδρου. Ωστόσο, υπάρχουν τέσσερις θεωρίες σχετικά με τη θέση του:
Ασία: Δύο χώρες στην Ασία, η Ινδονησία και η Τουρκία, διεκδικούν 
τον τάφο του Αλέξανδρου, κυρίως γιατί αποτελούσαν μέρος 
της εκτεταμένης αυτοκρατορίας του. Ωστόσο, οι αρχαιολόγοι 
έχουν απορρίψει εν γένει τον ισχυρισμό αυτό καθώς δεν υπάρχουν 
ιστορικά στοιχεία που να τεκμηριώνουν αυτή την πιθανότητα.
Μακεδονία: Ορισμένοι πιστεύουν ότι ο Αλέξανδρος μπορεί 
να έχει ταφεί στις Αιγές, πρώτη πρωτεύουσα του βασιλείου της 
Μακεδονίας, όπου μερικοί από τους προγόνους του πήγαιναν 
για να ξεκουραστούν. Ορισμένοι σύγχρονοι ιστορικοί θεωρούν 
και εύλογη και ελκυστική την υπόθεση αυτή, αν και τα μόνα 
ιστορικά στοιχεία που έχουμε είναι κάποια αρχαία κείμενα που 
υποδεικνύουν πως σε κάποιο σημείο η νεκρική πομπή 
κατευθυνόταν κατά πάσα πιθανότητα προς τις Αιγές.
Αλεξάνδρεια: Οι περισσότεροι αρχαιολόγοι είναι πεπεισμένοι 
ότι ο Αλέξανδρος θάφτηκε στην πόλη που ίδρυσε στην 
Αίγυπτο στις βόρειες ακτές της Μεσογείου. 
Προς τιμήν του Αλεξάνδρου χτίστηκε το μεγαλοπρεπές 
μαυσωλείο που έγινε γνωστό ως «Σώμα» ή «Σήμα». 
«Το Σώμα του Αλεξάνδρου μεταφέρθηκε από τον Πτολεμαίο 
και θάφτηκε στην Αλεξάνδρεια». Αρχικά, πριν μεταφερθεί εκεί, 
η σορός είχε ταφεί προσωρινά στη Μέμφιδα.
Άλλα αρχαία κείμενα αναφέρονται σε διάφορες 
σημαντικές προσωπικότητες, 
συμπεριλαμβανομένων των Ρωμαίων αυτοκρατόρων και των 
μελετητών, οι οποίοι επισκέφθηκαν τον τάφο του στην Αλεξάνδρεια.

Η όαση της Σίβα: Η θεωρία αυτή αφορά την ιστορία όπου 
ο Αλέξανδρος ζήτησε από το νεκροκρέβατό του, να ταφεί στο 
Αμμώνειον που βρισκόταν στην όαση της Σίβα, κοντά στο ναό του 
θεού Αμμωνα. Αυτή η ιστορία αναφέρεται από τους ιστορικούς 
ΔιόδωροΚούρτιο Ρούφο καιΙουστίνο, οι οποίοι ωστόσο 
δεν ήταν σύγχρονοι του Αλέξανδρου.
Μια Ελληνική αποστολή, με επικεφαλής τον Λιάνα Σουλβατζή
ξεκίνησε τις ανασκαφές στην όαση της Σίβα το 1989. 
Το 1995, η αποστολή ανακοίνωσε ότι είχε αποκαλύψει ένα 
υπόγειο πέρασμα που οδηγεί στην τελευταία κατοικία του 
Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ωστόσο ο ισχυρισμός αυτός 
θεωρήθηκε φαιδρός από άλλους Αιγυπτιολόγους, με αποτέλεσμα 
να μην ξανακουστεί ποτέ η Σουλβατζή από τότε. Άλλοι πάλι 
Αιγυπτιολόγοι κάνουν λόγο για καπέλωμα και οικειοποίηση της 
έρευνας της Σουλβατζή.
Πηγή: Εθνο - λογικά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις