Η σημασία του Μάρκετινγκ κατά την περίοδο οικονομικής κρίσης


Είναι αρκετά συνηθισμένο οι μάνατζερς και οι διευθυντές των εταιριών να νομίζουν κατά την διάρκεια οικονομικών κρίσεων ότι εάν κόψουν τα κόστη από τον προυπολογισμό του μάρκετινγκ θα σώσουν και την κατάσταση για την εταιρεία τους. Οταν σκέφτονται με αυτό τον τρόπο ξεχνάνε εντελώς την μακράς διαρκείας σχέση η οποία υποτίθεται θα πρέπει να συνεχίζεται με το κοινό και πελάτες και και η οποία θα πρέπει να υπάρχει όταν η οικονομία ανακάμψει πάλι.
Σύμφωνα με τις μελέτες του Roberts και Hiller του 2003 και 1999 αντίστοιχα το μάρκετινγκ έιναι από τα πράγματα που οι εταιρίες θα πρέπει να επενδύσουν επιθετικά κατά την διάρκεια μιας οικονομικής κρίσης. Τα άρθρα τους αναφέρονται σε μελέτες ΑΚΜΜ (Αποτέλεσμα Κέρδους της μελέτης του Μάρκετινγκ) που καθαρα δείχνουν ότι επιχειρήσεις που συνέχιζαν ξεκάθαρα να επενδύουν στο μάρκετινγκ αυξάνοντας μάλιστα τα ποσά σε αυτό δεν είχαν σημαντικές απώλειες κέρδους κατά την διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Αντιθέτως μάλιστα, τα κέρδη αυξήθηκαν πολύ πιο ραγδαία με το τέλος της κρίσης συγκρινόμενες με αυτές που έκοψαν τα έξοδά του για το μάρκετινγκ.
Επιπλέον επιχειρήσεις που αυξήσαν τα ποσά που διαθέταν στο μάρκετινγκ κερδίσαν μερίδιο της αγοράς κατά 3 φορές γρηγορότερα μετά την κρίση.
Επίσης ο Srinivasan το 2005 εξηγεί στην εργασία του "Μετατρέποντας τις αντιξοότητες σε πλεονέκτημα" πως μια οικονομική κρίση με προληπτικό μάρκετινγκ μπορεί να γίνει πλεονέκτημα για μερικές εταιρίες. Σύμφωνα με την μελέτη τους εταιρίες που συνεχίζουν να επενδύουν στο μάρκετινγκ ακόμα κατά την διάρκεια οικονομικών κρίσεων όχι μόνο είναι σε καλύτερη θέση μετά την κρίση αλλά και ανακάμπτουν άμεσα επίσης.
Ο Mark Simpson, διευθυντής μάρκετινγκ της Ford στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέφερε σε μία συνέντευξη το 2009 στο Simms (και σε μια περίοδο που η κρίση είχε χτυπήσει την Βρεττανία) ότι είναι πολύ σημαντικό να συνεχίσεις να επενδύεις σε μελλοντικά προιόντα. Κατά την διάρκεια της οικονομικής κρίσης του 1990-1991 έκοψαν όλα τα κόστη τους για το μάρκετινγκ και κατέληξαν να έχουν χαμηλής ποιότητας προιόντα που τους έκανε να μην είναι ανταγωνίσιμοι μετά την κρίση.
Σε ελεύθερη μετάφραση από την μελέτη "Στρατηγικές Μάρκετινγκ σε περιόδους κρίσης" του ICA, Coop και Axfood
Ζιζάνιο

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις