Οι ευθύνες για τo φιάσκο της κρουαζιέρας έχουν ονοματεπώνυμο

Αντιδράσεις και προβληματισμό προκαλεί η απόφαση της εταιρείας «COSTA», μια από τις μεγαλύτερες στο χώρο της κρουαζιέρας, που διακινεί χιλιάδες επιβάτες στο λιμάνι της Ρόδου, να πάψει να χρησιμοποιεί το λιμάνι ως home port από την επόμενη χρονιά.
Η αποκάλυψη της «ΠΡΟΟΔΟΥ» πως η εταιρεία «COSTA» αποφάσισε να σταματήσει τη χρήση του λιμανιού ως home port από το 2014 και να μειώσει σημαντικά τις προσεγγίσεις της, προκάλεσε ανησυχία στους τοπικούς παράγοντες για το μέλλον του θαλάσσιου τουρισμού.
Ωστόσο, οι ευθύνες για την εξέλιξη αυτή έχουν ονοματεπώνυμο και εκτός από τις διεθνείς συγκυρίες που μπορεί ορισμένοι να επικαλεστούν, καταλογίζονται και στους διοικούντες αυτού του τόπου, που δεν κατάφεραν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.
Η Ρόδος ουσιαστικά έχασε μέσα από τα χέρια της τη δυνατότητα και τις προοπτικές που υπήρχαν για την περαιτέρω ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού του νησιού και πλέον κινδυνεύει να γίνει από δημοφιλής προορισμός στην κρουαζιέρα ουραγός στον τομέα αυτό.
Την πληροφορία για τη διακοπή των δρομολογίων της “COSTA” που δημοσίευσε χθες η «ΠΡΟΟΔΟΣ» επιβεβαίωσε και ο τουριστικός πράκτορας της εταιρείας Μανώλης Χατζημιχάλης. Με δηλώσεις του στην «ΠΡΟΟΔΟ» υπογράμμισε ότι προφορικά ενημερώθηκε από τους εκπρόσωπους της εταιρείας για την απόφαση αυτή και ότι εντός των ημερών με έγγραφο που θα αποστείλουν θα ανακοινώνουν και επίσημα τη διακοπή των δρομολογίων από το 2014. Σύμφωνα με τον κ. Χατζημιχάλη η ολιγωρία των τοπικών αρχών να ικανοποιήσουν τα αιτήματα της εταιρείας, η έλλειψη επαρκών λιμενικών υποδομών και στρατηγικής στον τομέα της κρουαζιέρας, θα στοιχίσει τελικά πολύ ακριβά στον θαλάσσιο τουρισμό της Ρόδου.
«Μην διανοηθεί κανείς να υποστηρίξει ότι φταίει μόνο η κρίση στη Συρία και στην Αίγυπτο για την απόφαση που έλαβε η εταιρεία «COSTA» και να πει πως βρήκαμε τον ένοχο. Η ανυπαρξία και η αδιαφορία των αρμοδίων τοπικών παραγόντων να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να ανταγωνιστούν επί ίσιος όροις τους άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς της Ρόδου, έφερε τα αρνητικά αυτά αποτελέσματα για τον θαλάσσιο τουρισμό. Η άποψη του κ. Κουσουρνά ότι: «η Ρόδος διαθέτει το καλύτερο λιμάνι της Μεσογείου» αποδείχτηκε με την απόφαση της «COSTA» να σταματήσει από το 2014 να χρησιμοποιεί το λιμάνι του νησιού ως home port», τόνισε ο κ. Χατζημιχάλης.
«Αρνητική η εξέλιξη με την COSTA»
Την έκπληξη του για την απόφαση της «COSTA» εξέφρασε ο δήμαρχος Ρόδου και πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Στάθης Κουσουρνάς ο οποίος δήλωσε πως θα έρθει σε επαφή με τους εκπροσώπους της, προκειμένου να ενημερωθεί επίσημα για τους λόγους που την οδήγησαν στη διακοπή των δρομολογίων.
«Είναι μια αρνητική εξέλιξη. Η εταιρεία δεν μας είχε ενημερώσει για την απόφασή της και θα διερευνήσουμε τους λόγους που την οδήγησαν να διακόψει τη χρήση του home port, όταν η ίδια αλλά και οι πελάτες της ήταν ικανοποιημένοι από τη λειτουργία του και την εξυπηρέτηση που τύγχαναν. Φαίνεται ότι η κρουαζιέρα «χτυπιέται» λόγω της κρίσης που επικρατεί σε Αίγυπτο και Συρία», υπογράμμισε ο κ. Κουσουρνάς.
«Η ευθύνη στους πολιτικούς διοικούντες»
Στους πολιτικούς διοικούντες που δεν προσέγγισαν με σωστό τρόπο , με επιχειρηματικά κριτήρια το ζήτημα της κρουαζιέρας, όλα αυτά τα χρόνια, επέρριψε την ευθύνη για την αρνητική εξέλιξη με την «COSTA» ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου, Γιώργος Χατζημάρκος.
«Η συνεχής πτώση των προσεγγίσεων στο λιμάνι του νησιού, είναι ανησυχητική, καθώς έχει πάρει διαστάσεις που καθιστούν τον προορισμό της Ρόδου ,δεύτερης κατηγορίας και όχι πρώτο, όπως ήταν πάντοτε και ιστορικά. Αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στο ότι δεν αντιμετωπίστηκε η κρουαζιέρα με όρους καθαρά επιχειρηματικούς. Δηλαδή, ο πολιτικός κόσμος που είχε τη διαχείριση του λιμανιού και της κρουαζιέρας δεν προσέγγισε το ζήτημα με κριτήρια και κανόνες καθαρά επιχειρηματικούς», τόνισε ο κ. Χατζημάρκος και πρόσθεσε τα εξής: « Μας αρέσει - δεν μας αρέσει, οι διαχειριστές της κρουαζιέρας είναι ιδιωτικές εταιρείες οι οποίες λειτουργούν με καθαρά ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια και ποσώς ενδιαφέρονται για την πολιτική άποψη που έχει αυτός που κυβερνά τον τόπο τον οποίο προσεγγίζουν. Όποιος λοιπόν μπορέσει να προσεγγίσει τις εταιρείες αυτές δείχνοντας ότι κατανοεί πως λειτουργεί η οικονομία και οι επιχειρήσεις, μόνο τότε θα μπορέσει να μιλήσει την γλώσσα τους και να συνεννοηθεί μαζί τους. Όμως αυτό δεν έγινε μέχρι σήμερα και όσο δεν γίνεται θα συνεχίσουμε να χάνουμε έδαφος στην κρουαζιέρα ».
Πάντως, ο κ. Χατζημάρκος θέτοντας το ζήτημα σε όλες τις παραμέτρους επεσήμανε τις αρνητικές συνέπειες που θα έχει όχι μόνο στην τοπική οικονομία, αλλά και στη θέση που θα έχει πλέον η Ρόδος στην παγκόσμια κατάταξη ως τουριστικός προορισμός .
« Οι έρευνες έδειξαν πως οι πελάτες του θαλάσσιου τουρισμού ξοδεύουν στο νησί όταν το επισκέπτονται, πράγμα που σημαίνει ότι η αγορά χάνει πολλά εκατομμύρια σε μια περίοδο που έχει ανάγκη και το τελευταίο ευρώ», υπογράμμισε ο κ. Χατζημάρκος και πρόσθεσε: «Το δεύτερο επίπεδο της ζημιάς δεν είναι άμεσα ορατό, αλλά είναι σημαντικό. Ένας μεγάλος διεθνής προορισμός όπως η Ρόδος, όταν χάνει έδαφος και χάνει μερίδια αγοράς στο τουριστικό πεδίο, αυτό είναι ένα καμπανάκι που πρέπει να χτυπήσει συνολικά στον προορισμό. Πιθανόν να επηρεαστεί η κατάταξη του προορισμού σε διεθνές επίπεδο, αλλά κυρίως ως προς την προτίμηση των επισκεπτών από τις χώρες που αντλούμε τουρίστες. Δηλαδή, όταν χάνουμε έναν πελάτη ή μια προσέγγιση, τους κερδίζει ένας άλλος προορισμός. Αν άλλος προορισμός κερδίσει τους πελάτες, τότε δεν τους χάσαμε μόνο από τη μονοήμερη αλλά, και από την επταήμερη επόμενη επίσκεψη τους» .
γραφίδα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις