Έρευνα της ΕΣΕΕ στη Ρόδο, για την αναβάθμιση των τουριστικών περιοχών και σύνδεση του εμπορίου με τον τουρισμό
Tο εμπόριο και ο τουρισμός είναι δύο αλληλοτροφοδοτούμενες βαριές μεταβλητές της Ελληνικής οικονομίας και δύο από τα μεγάλα στοιχήματα που πρέπει να κερδίσουμε για την έξοδο της Χώρας από την κρίση. Aυτό προκύπτει από έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ).
Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης και ο γενικός Γραμματέας, Γεώργιος Καρανίκας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την έρευνα της αναβάθμισης των τουριστικών περιοχών και τη σύνδεση του εμπορίου με τον τουρισμό, συναντήθηκαν με την Υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, για να της παραδώσουν τα συμπεράσματα της πρώτης έρευνας «Εμπόριο και Τουρισμός στη Ρόδο». Η Υπουργός πρότεινε τη συνέχιση της κοινής προσπάθειας με διενέργεια αντίστοιχης μελέτης για το κέντρο της Αθήνας και το λιμάνι του Πειραιά.
Για τον λόγο αυτό και για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών επιχείρησε να μελετήσει εμπορικά τις τουριστικές αγορές, να καταγράψει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εγχώριων και των ξένων τουριστών, αλλά και τη γνώμη τους για τη λειτουργία και τις παροχές των εμπορικών καταστημάτων.
Σκοπός της ΕΣΕΕ είναι να φτιάξει ένα χρήσιμο εργαλείο για τους επιχειρηματίες της κάθε περιοχής, αλλά και έναν οδηγό μελέτης των τουριστικών αγορών. Είναι πολύ σημαντικό, όπως σημειώνεται στην έρευνα, οι έμποροι καταστημάτων να γνωρίζουν τις ανάγκες των εκατομμυρίων τουριστών ανά εθνικότητα και να παρέμβουν για να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους.
Η μικρομεσαία εμπορική επιχείρηση, ειδικά στην Αθήνα αλλά και σε όλες τις τουριστικές περιοχές, για πολλές δεκαετίες υπήρξε απαραίτητο εργαλείο για την καλύτερη εξυπηρέτηση του τουριστικού κοινού. Διαμέσου της έρευνας, η ΕΣΕΕ φιλοδοξεί να εντοπίσει τα δυνατά και αδύνατα σημεία των τουριστικών αγορών και να αναδείξει την καταναλωτική συμπεριφορά των τουριστών.
Η χάραξη μιας νέας επιχειρηματικής στρατηγικής και οι προτάσεις τρόπων αναζωογόνησης της αγοράς, αλλά και καλύτερης προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, είναι η έμπρακτη υποστήριξη της ΕΣΕΕ στην εμπορική τουριστική επιχείρηση. Οι πρωτοβουλίες, με τον τίτλο η «Ελλάδα σπίτι σας», το σήμα πιστοποίησης «Eco-Commerce» καθώς και οι εκδηλώσεις «Summer Shopping Festivals» και «Summer, Sun, Sea & Shopping», αναφέρθηκαν στην υπουργό η οποία ζήτησε να παρουσιαστούν για περαιτέρω συνεργασία με τον ΕΟΤ.
Η ΕΣΕΕ σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού ελπίζει ότι μέσω εξειδικευμένης έρευνας θα συνεισφέρει επαρκώς στη βελτίωση της γνώσης και της πληροφόρησης των εμπόρων, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία σχετικά με τις καταναλωτικές ανάγκες και συνήθειες των τουριστών για την κατάρτιση ενός καλοσχεδιασμένου αναπτυξιακού πλάνου τουριστικών εμπορικών αγορών.
News Room «Κέρδος» με πληροφόρηση από το ΑΠΕ - ΑΜΠ
Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης και ο γενικός Γραμματέας, Γεώργιος Καρανίκας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την έρευνα της αναβάθμισης των τουριστικών περιοχών και τη σύνδεση του εμπορίου με τον τουρισμό, συναντήθηκαν με την Υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, για να της παραδώσουν τα συμπεράσματα της πρώτης έρευνας «Εμπόριο και Τουρισμός στη Ρόδο». Η Υπουργός πρότεινε τη συνέχιση της κοινής προσπάθειας με διενέργεια αντίστοιχης μελέτης για το κέντρο της Αθήνας και το λιμάνι του Πειραιά.
Για τον λόγο αυτό και για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών επιχείρησε να μελετήσει εμπορικά τις τουριστικές αγορές, να καταγράψει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εγχώριων και των ξένων τουριστών, αλλά και τη γνώμη τους για τη λειτουργία και τις παροχές των εμπορικών καταστημάτων.
Σκοπός της ΕΣΕΕ είναι να φτιάξει ένα χρήσιμο εργαλείο για τους επιχειρηματίες της κάθε περιοχής, αλλά και έναν οδηγό μελέτης των τουριστικών αγορών. Είναι πολύ σημαντικό, όπως σημειώνεται στην έρευνα, οι έμποροι καταστημάτων να γνωρίζουν τις ανάγκες των εκατομμυρίων τουριστών ανά εθνικότητα και να παρέμβουν για να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους.
Η μικρομεσαία εμπορική επιχείρηση, ειδικά στην Αθήνα αλλά και σε όλες τις τουριστικές περιοχές, για πολλές δεκαετίες υπήρξε απαραίτητο εργαλείο για την καλύτερη εξυπηρέτηση του τουριστικού κοινού. Διαμέσου της έρευνας, η ΕΣΕΕ φιλοδοξεί να εντοπίσει τα δυνατά και αδύνατα σημεία των τουριστικών αγορών και να αναδείξει την καταναλωτική συμπεριφορά των τουριστών.
Η χάραξη μιας νέας επιχειρηματικής στρατηγικής και οι προτάσεις τρόπων αναζωογόνησης της αγοράς, αλλά και καλύτερης προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, είναι η έμπρακτη υποστήριξη της ΕΣΕΕ στην εμπορική τουριστική επιχείρηση. Οι πρωτοβουλίες, με τον τίτλο η «Ελλάδα σπίτι σας», το σήμα πιστοποίησης «Eco-Commerce» καθώς και οι εκδηλώσεις «Summer Shopping Festivals» και «Summer, Sun, Sea & Shopping», αναφέρθηκαν στην υπουργό η οποία ζήτησε να παρουσιαστούν για περαιτέρω συνεργασία με τον ΕΟΤ.
Η ΕΣΕΕ σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού ελπίζει ότι μέσω εξειδικευμένης έρευνας θα συνεισφέρει επαρκώς στη βελτίωση της γνώσης και της πληροφόρησης των εμπόρων, με όλα τα απαραίτητα στοιχεία σχετικά με τις καταναλωτικές ανάγκες και συνήθειες των τουριστών για την κατάρτιση ενός καλοσχεδιασμένου αναπτυξιακού πλάνου τουριστικών εμπορικών αγορών.
News Room «Κέρδος» με πληροφόρηση από το ΑΠΕ - ΑΜΠ
Σχόλια