Προτάσεις των ξεναγών της Ρόδου για την αναβάθμιση της κρουαζιέρας
Eπιστολή απέστειλε το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών της Δωδεκανήσου, με αποδέκτες τον ΠΡΟΤΟΥΡ και το Εμπορικό Επιμελητήριο και αφορά σε προτάσεις του Σωματείου για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, την ανάδειξη της Ρόδου μέσω διαδικτύου καθώς και την διαφήμισή της στις αγορές της Ασίας. Πρόκειται για μια συντονισμένη προσπάθεια που γίνεται από κοινού με το Σύλλογο των Καταστηματαρχών της Π.Πόλης και το Σύλλογο Τουριστικών Πρακτορείων του νησιού και σκοπό έχει την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των παραπάνω φορέων στα θέματα.
Η πρωτοβουλία αναλήφθηκε, προκειμένου να γίνουν έγκαιρα οι ενδεδειγμένες κινήσεις, αφού τα μηνύματα που έρχονται για το 2014 για τον τουρισμό κρουαζιέρας στη Ρόδο, κάθε άλλο παρά θετικά είναι, ενώ και η κατά τη φετινή περίοδο παρουσίασε καθίζηση, σε αντίθεση με άλλες περιοχές της χώρας. Το θέμα του θαλάσσιου τουρισμού περιλαμβάνεται στην ατζέντα της συνεδρίασης του ΠΡΟΤΟΥΡ την Πέμπτη.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Aξιότιμοι κύριοι
Με την επιστολή μας αυτή θα θέλαμε να θίξουμε κάποια θέματα που αφορούν στον τουρισμό κρουαζιέρας ή μάλλον στο γεγονός της φθίνουσας πορείας του τουρισμού κρουαζιέρας στη Ρόδο αλλά και να διατυπώσουμε κάποιες προτάσεις που θα μπορούσαν ίσως να βοηθήσουν στην ανατροπή της αυτής της κατάστασης.
Παρατηρούμε ότι κάθε χρόνο οι προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων στο νησί μας μειώνονται. Το 2014 προβλέπεται ακόμη πιο δυσοίωνο όταν ο τουρισμός κρουαζιέρας είναι ο μόνος ποιοτικός τουρισμός που μας απέμεινε. Θα ήμασταν αφελείς να περιμένουμε ακόμη τη βοήθεια της Πολιτείας, η οποία μόνο παχιά λόγια έχει να λέει για τη «Ναυαρχίδα του Τουρισμού» αλλά κινείται , στην καλύτερη περίπτωση χωρίς συντονισμό και μακροπρόθεσμο προγραμματισμό, συνήθως όμως είναι απούσα.
Αυτό που έχουμε διαπιστώσει είναι ότι αντί να βγούμε επιθετικά στις αγορές προβάλλοντας το νησί μας και διεκδικώντας, περιμένουμε να μας θυμηθούν οι Εταιρίες από μόνες τους, οι οποίες ωστόσο βομβαρδίζονται από σωστά μελετημένες καμπάνιες άλλων προορισμών, με αποτέλεσμα να μας ξεχνάνε. Η απουσία μας ή χλιαρή παρουσία μας λοιπόν σε συνδυασμό με τις κακές λιμενικές εγκαταστάσεις και τον τραγέλαφο με την Μαρίνα μας έχει φέρει δεκαετίες πίσω.
Η εμπειρία της Κρήτης και ειδικότερα του Ηρακλείου –όπως εμείς οι ξεναγοί το γνωρίζουμε από πρώτο χέρι- διδάσκει ότι ο τουρισμός δεν πρέπει να αφήνεται σε χέρια ανθρώπων που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο. Όπως μία εταιρεία έχει τους ειδικευμένους ανθρώπους σε καίριες θέσεις έτσι και η Ρόδος πρέπει να αναθέσει σε Managers την προώθηση, τη διαφήμιση του προϊόντος της, που σε αυτή την περίπτωση είναι η ίδια σαν σύνολο. Εννοώ η ιστορία της, τα μνημεία, η φύση, το κλίμα και βέβαια οι καλοί επαγγελματίες σε όλους τους τομείς του τουρισμού, όλοι οι παραπάνω παράγοντες μαζί αλλά και ένας- ένας ξεχωριστά να αναδειχθούν από επαγγελματίες διαφημιστές γιατί αυτοί ξέρουν! Αυτό εφαρμόστηκε στην Κρήτη και απέδωσε: εκεί που πριν από 3-4 χρόνια δεν υπήρχε στον χάρτη της κρουαζιέρας, τώρα τα λιμάνια της κατακλύζονται από πλοία των μεγαλυτέρων εταιριών, όταν την ίδια στιγμή το δικό μας ερημώνει.
Δοκιμασμένη συνταγή λοιπόν, η οποία αν τεθεί σε εφαρμογή άμεσα θα αρχίσουμε να ανακάμπτουμε σε τρία με τέσσερα χρόνια, διότι τα δύο επόμενα έχουν ήδη χαθεί.
Εξίσου σημαντική είναι η προβολή της Ρόδου από το διαδίκτυο όπου είμαστε τραγικά απόντες. Εδώ και χρόνια ένα όλο και αυξανόμενο ποσοστό τουριστών διακινείται μέσω διαδικτύου, κλείνει εισιτήρια, βρίσκει καταλύματα, νοικιάζει οχήματα, διαλέγει τον προορισμό των διακοπών από το internet. Αυτός είναι ακόμη ένας τομέας στον οποίο πρέπει να κινηθούμε όχι μόνο δυναμικά αλλά επιθετικά. Για να γίνει επιτυχώς θα πρέπει κι εδώ να έχουμε τους σωστούς και εξειδικευμένους επαγγελματίες, ανθρώπους που θα ασχοληθούν αποκλειστικά με το να φαίνεται η Ρόδος σε κάθε απόπειρα που θα κάνει κάποιος, απ’ όποιο μέρος του πλανήτη, να ψάξει για μέρος διακοπών.
Θα ήθελα να αναφέρω κάτι ακόμα που μας κάνει εδώ και πολύ καιρό να αναρωτιόμαστε: γιατί ξεχάσαμε την Ασία; Πρόκειται για μια ατέλειωτη, ακμάζουσα αγορά που θα μπορούσε να απογειώσει την οικονομία του τόπου. Έχουμε δώσει όλη μας την προσοχή τελευταία στη ρωσική αγορά που, όπως συνέβη σε άλλα μέρη της χώρας μας και της Ευρώπης, μπορεί να αποτελέσει αιτία να απολέσουμε άλλες αγορές –έτσι κι αλλιώς είναι από παλιά γνωστό ότι η μονοκαλλιέργεια βλάπτει το χώμα και σε μια κακή σεζόν χάνεις τα πάντα. Είναι θλιβερό να ακούς από χείλη υπευθύνων στον τουρισμό ότι οι Ασιάτες δεν κάνουν μπάνιο στη θάλασσα και δεν ασχολούμαστε με αυτούς. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να υποβαθμιστεί ο τόπος μας ως προορισμός παραλίας, έχουμε πολλά να προσφέρουμε για να προσελκύσουμε ανθρώπους διαφόρων απαιτήσεων.
Συνοψίζοντας: πιστεύουμε ότι με τρεις κινήσεις μπορούμε όχι μόνο να προσελκύσουμε επιτέλους ποιοτικό τουρισμό αλλά και να ξαναμπούμε μπροστά ως Ναυαρχίδα χρησιμοποιώντας ικανούς εξειδικευμένους managers –γιατί είμαστε επιχείρηση- τις απίστευτες δυνατότητες της τεχνολογίας και πετώντας στην τεράστια αγορά της Ασίας. Κανένα από τα παραπάνω δεν είναι δύσκολα, απόφαση χρειάζεται.
Εμείς, με την πείρα και τις γνώσεις μας στον τομέα της προώθησης της καλής εικόνας της Ρόδου, είμαστε στη διάθεσή σας οπουδήποτε θεωρήσετε ότι θα είμαστε χρήσιμοι.
Με εκτίμηση
Για το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου
Η Πρόεδρος
Γκόγκου Αικατερίνη
Η πρωτοβουλία αναλήφθηκε, προκειμένου να γίνουν έγκαιρα οι ενδεδειγμένες κινήσεις, αφού τα μηνύματα που έρχονται για το 2014 για τον τουρισμό κρουαζιέρας στη Ρόδο, κάθε άλλο παρά θετικά είναι, ενώ και η κατά τη φετινή περίοδο παρουσίασε καθίζηση, σε αντίθεση με άλλες περιοχές της χώρας. Το θέμα του θαλάσσιου τουρισμού περιλαμβάνεται στην ατζέντα της συνεδρίασης του ΠΡΟΤΟΥΡ την Πέμπτη.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Aξιότιμοι κύριοι
Με την επιστολή μας αυτή θα θέλαμε να θίξουμε κάποια θέματα που αφορούν στον τουρισμό κρουαζιέρας ή μάλλον στο γεγονός της φθίνουσας πορείας του τουρισμού κρουαζιέρας στη Ρόδο αλλά και να διατυπώσουμε κάποιες προτάσεις που θα μπορούσαν ίσως να βοηθήσουν στην ανατροπή της αυτής της κατάστασης.
Παρατηρούμε ότι κάθε χρόνο οι προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων στο νησί μας μειώνονται. Το 2014 προβλέπεται ακόμη πιο δυσοίωνο όταν ο τουρισμός κρουαζιέρας είναι ο μόνος ποιοτικός τουρισμός που μας απέμεινε. Θα ήμασταν αφελείς να περιμένουμε ακόμη τη βοήθεια της Πολιτείας, η οποία μόνο παχιά λόγια έχει να λέει για τη «Ναυαρχίδα του Τουρισμού» αλλά κινείται , στην καλύτερη περίπτωση χωρίς συντονισμό και μακροπρόθεσμο προγραμματισμό, συνήθως όμως είναι απούσα.
Αυτό που έχουμε διαπιστώσει είναι ότι αντί να βγούμε επιθετικά στις αγορές προβάλλοντας το νησί μας και διεκδικώντας, περιμένουμε να μας θυμηθούν οι Εταιρίες από μόνες τους, οι οποίες ωστόσο βομβαρδίζονται από σωστά μελετημένες καμπάνιες άλλων προορισμών, με αποτέλεσμα να μας ξεχνάνε. Η απουσία μας ή χλιαρή παρουσία μας λοιπόν σε συνδυασμό με τις κακές λιμενικές εγκαταστάσεις και τον τραγέλαφο με την Μαρίνα μας έχει φέρει δεκαετίες πίσω.
Η εμπειρία της Κρήτης και ειδικότερα του Ηρακλείου –όπως εμείς οι ξεναγοί το γνωρίζουμε από πρώτο χέρι- διδάσκει ότι ο τουρισμός δεν πρέπει να αφήνεται σε χέρια ανθρώπων που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο. Όπως μία εταιρεία έχει τους ειδικευμένους ανθρώπους σε καίριες θέσεις έτσι και η Ρόδος πρέπει να αναθέσει σε Managers την προώθηση, τη διαφήμιση του προϊόντος της, που σε αυτή την περίπτωση είναι η ίδια σαν σύνολο. Εννοώ η ιστορία της, τα μνημεία, η φύση, το κλίμα και βέβαια οι καλοί επαγγελματίες σε όλους τους τομείς του τουρισμού, όλοι οι παραπάνω παράγοντες μαζί αλλά και ένας- ένας ξεχωριστά να αναδειχθούν από επαγγελματίες διαφημιστές γιατί αυτοί ξέρουν! Αυτό εφαρμόστηκε στην Κρήτη και απέδωσε: εκεί που πριν από 3-4 χρόνια δεν υπήρχε στον χάρτη της κρουαζιέρας, τώρα τα λιμάνια της κατακλύζονται από πλοία των μεγαλυτέρων εταιριών, όταν την ίδια στιγμή το δικό μας ερημώνει.
Δοκιμασμένη συνταγή λοιπόν, η οποία αν τεθεί σε εφαρμογή άμεσα θα αρχίσουμε να ανακάμπτουμε σε τρία με τέσσερα χρόνια, διότι τα δύο επόμενα έχουν ήδη χαθεί.
Εξίσου σημαντική είναι η προβολή της Ρόδου από το διαδίκτυο όπου είμαστε τραγικά απόντες. Εδώ και χρόνια ένα όλο και αυξανόμενο ποσοστό τουριστών διακινείται μέσω διαδικτύου, κλείνει εισιτήρια, βρίσκει καταλύματα, νοικιάζει οχήματα, διαλέγει τον προορισμό των διακοπών από το internet. Αυτός είναι ακόμη ένας τομέας στον οποίο πρέπει να κινηθούμε όχι μόνο δυναμικά αλλά επιθετικά. Για να γίνει επιτυχώς θα πρέπει κι εδώ να έχουμε τους σωστούς και εξειδικευμένους επαγγελματίες, ανθρώπους που θα ασχοληθούν αποκλειστικά με το να φαίνεται η Ρόδος σε κάθε απόπειρα που θα κάνει κάποιος, απ’ όποιο μέρος του πλανήτη, να ψάξει για μέρος διακοπών.
Θα ήθελα να αναφέρω κάτι ακόμα που μας κάνει εδώ και πολύ καιρό να αναρωτιόμαστε: γιατί ξεχάσαμε την Ασία; Πρόκειται για μια ατέλειωτη, ακμάζουσα αγορά που θα μπορούσε να απογειώσει την οικονομία του τόπου. Έχουμε δώσει όλη μας την προσοχή τελευταία στη ρωσική αγορά που, όπως συνέβη σε άλλα μέρη της χώρας μας και της Ευρώπης, μπορεί να αποτελέσει αιτία να απολέσουμε άλλες αγορές –έτσι κι αλλιώς είναι από παλιά γνωστό ότι η μονοκαλλιέργεια βλάπτει το χώμα και σε μια κακή σεζόν χάνεις τα πάντα. Είναι θλιβερό να ακούς από χείλη υπευθύνων στον τουρισμό ότι οι Ασιάτες δεν κάνουν μπάνιο στη θάλασσα και δεν ασχολούμαστε με αυτούς. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να υποβαθμιστεί ο τόπος μας ως προορισμός παραλίας, έχουμε πολλά να προσφέρουμε για να προσελκύσουμε ανθρώπους διαφόρων απαιτήσεων.
Συνοψίζοντας: πιστεύουμε ότι με τρεις κινήσεις μπορούμε όχι μόνο να προσελκύσουμε επιτέλους ποιοτικό τουρισμό αλλά και να ξαναμπούμε μπροστά ως Ναυαρχίδα χρησιμοποιώντας ικανούς εξειδικευμένους managers –γιατί είμαστε επιχείρηση- τις απίστευτες δυνατότητες της τεχνολογίας και πετώντας στην τεράστια αγορά της Ασίας. Κανένα από τα παραπάνω δεν είναι δύσκολα, απόφαση χρειάζεται.
Εμείς, με την πείρα και τις γνώσεις μας στον τομέα της προώθησης της καλής εικόνας της Ρόδου, είμαστε στη διάθεσή σας οπουδήποτε θεωρήσετε ότι θα είμαστε χρήσιμοι.
Με εκτίμηση
Για το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσου
Η Πρόεδρος
Γκόγκου Αικατερίνη
γραφίδα
Σχόλια