Χαμηλότερος ΦΠΑ σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Τη μείωση του ΦΠΑ στις ακτοπλοϊκές μεταφορές, που αποτελεί βασικό παράγοντα για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης των νησιωτικών προορισμών της χώρας, επιδιώκει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, όπως ανακοίνωσε χθες στην πρώτη συνεδρίαση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας. Η κυβέρνηση μελετά τη μείωση του ΦΠΑ στις ακτοπλοϊκές μεταφορές, που αποτελεί παράγοντα ενίσχυσης του νησιωτικού τουρισμού
Η μείωση του συντελεστή στις συγκεκριμένες υπηρεσίες αποτελεί ένα από τα βασικά θέματα που έχουν τεθεί στην κυβέρνηση από τον τουριστικό κόσμο και μεταξύ αυτών που συζητήθηκαν και στην πρόσφατη σύσκεψη για τον τουρισμό στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον πρωθυπουργό Α. Σαμαρά.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έχει κατ’ επανάληψη τονίσει ότι το ύψος των ακτοπλοϊκών ναύλων, ειδικά σε μία περίοδο που η αγοραστική δύναμη συνεχώς μειώνεται λόγω της ύφεσης, είναι καίριας σημασίας θέμα, καθώς επηρεάζεται από παράγοντες που δεν μπορούν να ελέγξουν οι εταιρείες, όπως είναι τα καύσιμα, η υψηλή φορολόγηση και οι κρατήσεις υπέρ τρίτων. Ο ΦΠΑ, 13% για τους επιβάτες και 23% για τα οχήματα, είναι ο πιο υψηλός στην Ευρώπη. Η συνολική επιβάρυνση του εισιτηρίου από τη φορολογία και τις κρατήσεις υπέρ τρίτων είναι 22,34% στους επιβάτες, 32,73% στα αυτοκίνητα και 31,898% στα φορτηγά.
Η ελληνική ακτοπλοΐα έχει χάσει περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια επιβάτες, 445.000 ΙΧ και 140.000 φορτηγά στις γραμμές του Αιγαίου και της Αδριατικής από το 2009 μέχρι και το 2012.
Συρρίκνωση
Στη συρρίκνωση του μεταφορικού έργου έχει συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό και η διατήρηση του ΦΠΑ στο 23%, που σε συνδυασμό με την κάθετη πτώση των εισοδημάτων των ελληνικών νοικοκυριών την τελευταία τριετία δημιουργούν αδιέξοδο για την ελληνική ακτοπλοΐα και τον τουρισμό στα ελληνικά νησιά.
Αναφορικά, πάντως, με τη διασφάλιση επαρκών ακτοπλοϊκών συνδέσεων ενδονησιωτικών επικοινωνιών, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε χθες στη διάρκεια της πρώτης συνεδρίασης του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας ότι πρώτη μέριμνα του υπουργείου είναι η ακτοπλοϊκή κάλυψη όλων των νησιών της χώρας, γεγονός που επιβάλλει εξορθολογισμό και αναδιάρθρωση στις υφιστάμενες ακτοπλοϊκές διασυνδέσεις προς όφελος των άγονων γραμμών.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ
Η μείωση του συντελεστή στις συγκεκριμένες υπηρεσίες αποτελεί ένα από τα βασικά θέματα που έχουν τεθεί στην κυβέρνηση από τον τουριστικό κόσμο και μεταξύ αυτών που συζητήθηκαν και στην πρόσφατη σύσκεψη για τον τουρισμό στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον πρωθυπουργό Α. Σαμαρά.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έχει κατ’ επανάληψη τονίσει ότι το ύψος των ακτοπλοϊκών ναύλων, ειδικά σε μία περίοδο που η αγοραστική δύναμη συνεχώς μειώνεται λόγω της ύφεσης, είναι καίριας σημασίας θέμα, καθώς επηρεάζεται από παράγοντες που δεν μπορούν να ελέγξουν οι εταιρείες, όπως είναι τα καύσιμα, η υψηλή φορολόγηση και οι κρατήσεις υπέρ τρίτων. Ο ΦΠΑ, 13% για τους επιβάτες και 23% για τα οχήματα, είναι ο πιο υψηλός στην Ευρώπη. Η συνολική επιβάρυνση του εισιτηρίου από τη φορολογία και τις κρατήσεις υπέρ τρίτων είναι 22,34% στους επιβάτες, 32,73% στα αυτοκίνητα και 31,898% στα φορτηγά.
Η ελληνική ακτοπλοΐα έχει χάσει περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια επιβάτες, 445.000 ΙΧ και 140.000 φορτηγά στις γραμμές του Αιγαίου και της Αδριατικής από το 2009 μέχρι και το 2012.
Συρρίκνωση
Στη συρρίκνωση του μεταφορικού έργου έχει συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό και η διατήρηση του ΦΠΑ στο 23%, που σε συνδυασμό με την κάθετη πτώση των εισοδημάτων των ελληνικών νοικοκυριών την τελευταία τριετία δημιουργούν αδιέξοδο για την ελληνική ακτοπλοΐα και τον τουρισμό στα ελληνικά νησιά.
Αναφορικά, πάντως, με τη διασφάλιση επαρκών ακτοπλοϊκών συνδέσεων ενδονησιωτικών επικοινωνιών, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε χθες στη διάρκεια της πρώτης συνεδρίασης του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας ότι πρώτη μέριμνα του υπουργείου είναι η ακτοπλοϊκή κάλυψη όλων των νησιών της χώρας, γεγονός που επιβάλλει εξορθολογισμό και αναδιάρθρωση στις υφιστάμενες ακτοπλοϊκές διασυνδέσεις προς όφελος των άγονων γραμμών.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ
παλμός
Σχόλια