Σάββας Γιορδαμνής: Ο τουρισμός, στην πρώτη γραμμή

Διάλειμμα από τις υποχρεώσεις του γραφείου, για καφέ στο Φαληράκι αυτή τη φορά.
Την προηγούμενη φορά, είχαμε κάνει μια παρουσίαση του νέου γραφείου του Σάββα, με την ευαισθησία που μας κατέχει για τον τουρισμό και για το προϊόν που μας θρέφει όλα αυτά τα χρόνια.

Αφού εντρυφήσαμε στο filoxeniatms και ενημερωθήκαμε για τις νέες δυνατότητες που μας δίνει το διαδίκτυο, προκαλέσαμε τον Σάββα, να κάνουμε μια κουβέντα, περισσότερο για την περιοχή μας και μας είπε:
1. ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ;
Με βάση τις προκρατήσεις κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όπου βέβαια υπάρχει και η έκπτωση early booking από 10% έως και 20 % σε αρκετές μονάδες της περιοχής μας, αλλά και την κίνηση των κρατήσεων τις τελευταίες 15-20 μέρες, βλέπουμε ότι η σαιζόν παρουσιάζει μία αυξητική τάση σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση αυτή προέρχεται από τις παραδοσιακές για το Φαληράκι αγορές όπως η Μ.Βρετανία, η Γερμανία και η Ολλανδία κατά κύριο λόγο αλλά και από τις Σκανδιναβικές χώρες κατά δεύτερο και παρατηρείται για τις κρατήσεις του Ιούνιου, όπου άλλες χρονιές ο Ιούνιος δεν ήταν και τόσο δυνατός από το ξεκίνημά του. Κατά την άποψή μου θεωρώ πώς οι αγορές που προανέφερα είναι οι παραδοσιακοί πραγματικοί αιμοδότες του Φαληρακίου. Βέβαια ,να μην υποτιμήσουμε και τις ανατολικές αγορές αλλά και την Ιταλική, οι οποίες μας στήριξαν σε εποχές δύσκολές και συνεχίζουν να μας στηρίζουν δυναμικά. Μιλάμε πάντα για τις μικρομεσαίες ξενοδοχειακές μονάδες στο Φαληράκι τύπου Self Catering & BB. Ιούλιο Αύγουστο και έως τις 17- 20 του Σεπτέμβρη, η κίνηση είναι αρκετά δυνατή. Οπότε πάμε για ένα τετράμηνοαρκετά δυνατό. Ο Μάιος είναι αδύναμος όπως και ο Οκτώβρης, δυστυχώς δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τα μεγάλα ξενοδοχεία σε Ιξιά, Φαληράκι, Καλλιθέα και Νότια Ρόδο κατά αυτούς τους μήνες.
Γενικά πάντως η σαιζόν θεωρώ ότι θα είναι αρκετά καλύτερη σε σχέση με το 2016 αφού και οι τιμές αλλά και η ζήτηση έχουν αυξηθεί συγκριτικά.
2. ΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΟΥΝ; ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΝ ΝΕΕΣ ΙΔΕΕΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ;

Αλλαγές, προτάσεις, ιδέες υπάρχουν πάντα.Το θέμα είναι να φτάσουμε στην υλοποίηση των ιδεών μας.
Όλα έχουν να κάνουν με τη νοοτροπία μας. Ζητάμε τιμές χωρίς να προσφέρουμε τις ανάλογες υπηρεσίες.
Πλέον έχουν αλλάξει τα πράγματα στον τομέα του τουρισμού και θα πρέπει να το βάλουμε καλά στο μυαλό μας αυτό.
Μία επιχείρηση η οποία αναβαθμίζεται κτιριακά και αναβαθμίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες της, σαφώς και θα έχει διαφορετική αντιμετώπιση από τον πελάτη, όταν θα έρθει η στιγμή της επιλογής του ξενοδοχείου που θα θελήσει να περάσει τις διακοπές του, από μία άλλη επιχείρηση η οποία απλά δεν κάνει τίποτα για να αλλάξει ή να κεντρίσει το ενδιαφέρον του πελάτη. Είναι τόσο απλό.
Για να πάρεις, πρέπει πλέον να βοηθήσεις κι εσύ την επιχείρησή σου. Πρέπει επιτέλους όλες οι μονάδες στο Φαληράκι να έχουν αξία. Να γίνουν Value for Money. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Και όλα παίρνουν το δρόμο τους και οι τιμές αυξάνονται. Simple as that που λένε και οι φίλοι μας οι Άγγλοι.
3. ΦΑΛΗΡΑΚΙ:ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ.ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ;
Το Φαληράκι είναι ένα brand name από μόνο του. Είναι ένα παγκοσμίως γνωστό holiday resort, ένα τουριστικό θέρετρο το οποίο προσελκύει τεράστιο αρθμό επισκεπτών κάθε τουριστική περίοδο.
Κατά την άποψή μου, μαζί με τον Κάβο της Κέρκυρας, ο μεγαλύτερος Last Minute προορισμός στην Ευρώπη.
Ανέκαθεν, το στήριγμα όλων των τοπικών επιχειρήσεων ήταν και είναι τα compact hotels, τύπου self catering basis.
Με την είσοδο του all inclusive στην αγορά, αυτές οι μονάδες πέρασαν δύσκολες, είναι η αλήθεια ώρες, όπως και όλες οι τοπικές επιχειρήσεις.
Τα τελευταία 2 χρόνια, παρατηρείται μία δυνατή ζήτηση και πάλι προς αυτού του τύπου καταλύμματος.
Είναι πλέον στο χέρι μας να το εκμεταλευτούμε αυτό, αναβαθμίζοντας την επιχείρησή μας και να δώσουμε βάση στη διαφορετικότητα, πράγμα το οποίο αποδεδειγμένα δε γινόταν παλιά. Είχαμε μάθει όλοι μας στην ευκολία του πράγματος και όταν "εσφιξαν τα γάλατα" στις περιόδους της τουριστικής κρίσης που περάσαμε την 7ετία 2003-2010, ένα μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων απλά δεν άντεξαν στα νέα δεδομένα που εμφανίστηκαν.
Ποιά ειναι η διαφορετικότητα που προανεφερα;
1. Η επιχείρησή μας να τηρεί όλες τις προυποθέσεις λειτουργίας.
Νομιμότητα σε όλα. Όλοι πλέον οι Tour Operators δεν υπογράφουν συμβόλαια εάν το κατάλυμα δεν τηρεί τις νόμιμες προυποθέσεις. Μεγάλη και η προσπάθεια που γίνεται από το Σύλλογο των Ενοικιαζομένων Δωματίων, έτσι ώστε να υπάρχει άμεση ενημέρωση σε ότι αφορά τις ισχύουσες νομοθεσίες και στην κατάθεση προτάσεων στις αρμόδιες αρχές για επίλυση προβλημάτων.
2. Ασφάλεια επιχείρησης.
Να τηρούμε τις προυποθέσεις υγειηνής και ασφάλειας Health & Safety- που ορίζει ο νόμος για τους πελάτες, αλλά και για εμάς τους ίδιους.
3. Αναβάθμιση προϊόντος.
Πέρασαν πιά οι εύκολες εποχές. Πλέον επιβιώνει ο πιό δυνατός και ο πιό έξυπνος. Να φτάξουμε την επιχείρησή μας, να γίνει ελκυστική-attractive. Με λίγα χρήματα μπορούμε να φτιάξουμε αρκετά πράγματα. Καλοπισμός εξωτερικών χώρων, τα δωματιά μας, το μπάνιο, τον εξοπλισμό μας, σε όλα να δώσουμε μία διαφορετική νότα. Το περιβάλλον να είναι τέτοιο ώστε ο πελάτης να νιώσει όμορφα και άνετα αυτές τις μέρες που μας επιλέγει για τις διακοπές του.
4. Να προσέξουμε τον πελάτη μας.
Να επικοινωνήσουμε με τον πελάτη πρίν την άφιξή του, να επιβλέψουμε τα πάντα σχετικά με την κράτησή του, και εν συνεχεία με τη διαμονή του. Ο πελάτης πρέπει να νιώσει ότι έρχεται σε ένα όμορφο μέρος για διακοπές, να το ζήσει, και να φεύγει ευχαριστημένος. Και σίγουρα θα ξανάρθει. Η φήμη και η πελατεία, οι repeaters πελάτες της κάθε επιχείρησης, του κάθε ξενοδοχείου είναι το μεγαλύτερο "συμβόλαιο" που μπορεί να υπογραφεί.
5. Σε ότι αφορά την περιοχή μας γενικότερα, θεωρώ πως η άμεση σύνδεση του αεροδρομίου προς Φαληρακι μέσω συγκοινωνίας θα πρέπει να τεθεί σε πρώτη προτεραιότητα.
Διαφορετικά θα νιώσει ο πελάτης όταν ξέρει πως υπάρχει άμεση συγκοινωνία από τη δυτική προς ανατολική πλευρά του νησιού. Έτσι θα προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες και από την άλλη πλευρά του νησιού μας.
6. Arbnb:
Εδώ υπάρχει φάουλ. Δε γίνεται όλοι οι Tour Operators, οι Bed Bankers, όλες οι διαδυκτιακές πλατφόρμες να ζητάνε νομιμότητα ( ΕΣΛ & Ασφ.Αστικής Ευθύνης) κι η arbnb να μην ζητά τα στοιχειώδη πιστοποιητικά λειτουργίας.
7. Τιμολογιακή πολιτική :
Θα πρέπει να οριστεί ένα πλαφόν, μία χαμηλότερη τιμή την οποία θα μπορούν να πουλάνε τα πεντάστερα και τετράστερα ξενοδοχεία.
Παρατηρούνται τρελές κυρολεκτικά τιμες χαμηλές για αυτά τα ξενοδοχεία, κατά τις χαμηλές περιόδους ( Απρίλιος, Μάιος Οκτώβρης). Κατά αυτόν τον τρόπο, το Φαληράκι υποφέρει αυτούς τους μήνες.
8. Βέβαια θα πρέπει να επισημάνουμε και τα συνεχή εμπόδια που ο κρατικός μηχανισμός μας βάζει. Όπως για παράδειγμα το τέλος διανυκτέρευσης που σκέπτεται να επιβάλλει από το ερχόμενο έτος 2018 σε όλα τα ξενοδοχεία της χώρας.
Πέρυσι, είχαμε την αύξηση του ΦΠΑ η οποία παρά τις υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι στη Ρόδο δε θα εφαρμοστεί, τελικά συνέβη το αντίθετο.
Βλέπουμε μία μεγάλη αστάθεια στο φορολογικό καθεστώς της χώρας μας. Κατά αυτόν τον τρόπο γινόμαστε, και έχουμε γίνει, ακριβός προορισμός.
Επίσης, τα αεροδρόμιά μας είναι τα ακριβότερα στην Ευρώπη. Εν αντιθέσει, της Τουρκίας τα φθηνότερα....
Αυτά είναι απαράδεκτα πράγματα.
Ο τουρισμός είναι η μεγαλύτερη μας βιομηχανία και το κρατος τον αντιμετωπίζει εντελώς άσχετα, ερασιτεχνικά και ανεύθυνα.
Το κράτος θα πρέπει να προστατεύσει και να βοηθήσει τον Τουρισμό.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις